در تاریخ ۱۶ فوریه، زازا واشاقمادزه، رئیس آژانس دولتی امور ادیان گرجستان با آقای محمد قبادی راد، کاردار جمهوری اسلامی ایران در گرجستان ملاقات کرد. زازا واشاقمادزه ضمن تبریک انتصاب، ابراز امیدواری کرد که همکاری های آتی با طرف ایرانی بیش از پیش موفقیت آمیز باشد که دوستی دو کشور را تقویت کند.

در تاریخ ۱۶ فوریه، زازا واشاقمادزه، رئیس آژانس دولتی امور ادیان گرجستان با آقای محمد قبادی راد، کاردار جمهوری اسلامی ایران در گرجستان ملاقات کرد. زازا واشاقمادزه ضمن تبریک انتصاب، ابراز امیدواری کرد که همکاری های آتی با طرف ایرانی بیش از پیش موفقیت آمیز باشد که دوستی دو کشور را تقویت کند.

در این جلسه، واشاقمادزه همچنین در مورد آژانی امور ادیان ، سیاست مذهبی در گرجستان و فعالیت های انجام شده توسط دولت در این راستا در سال های اخیر به کاردار سفارات اطلاع داد. وی در مورد پروژه های اجرا شده در چارچوب برنامه دولتی اقدام حقوق بشر، وضعیت موجود در زمینه آزادی ادیان و چالش های موجود صحبت کرد.در این دیدار طرفین در خصوص موضوعات در دستور کار دو کشور و چشم انداز همکاری های آتی بحث و تبادل نظر کردند. قبادی راد پیشنهاد امضای تفاهم نامه بین آژانس امور ادیان  و جامعة المصطفی ایران را مطرح کرد. طرفین همچنین تمایل خود را برای برگزاری همایشی اعلام کردند و مقرر شد کارگروه مربوطه تشکیل شود.

کاردار سفارت ایران ضمن تشکر از استقبال آژانس، آمادگی خود را برای برای تقویت بیشتر همکاری های موجود بین گرجستان و ایران اعلام کرد و ازرییس آژانس ادیان برای سفر رسمی به ایران دعوت کرد. در این نشست حسن یوسف زاده نماینده دانشگاه المصطفی در گرجستان نیز حضور داشت.

https://religion.gov.ge/siaxleebi/sexvedra-iranis-respublikis-saqmeta-droebit-rwmunebultan

کد خبر 11403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =